راهنمای سامانه‌ی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

باسلام خدمت اساتید و دانشجویان عزیز 

در زیر چند نمونه از سوالات پرتکرار دانشجویان را ملاحظه می‌فرمایید؛ همچنین در انتها چند ویدئوی راهنما برای شما بارگذاری شده است.

 سوال: از چه مرورگری باید استفاده کرد؟

پاسخ: فقط مرورگرهای کروم و فایرفاکس بروز شده پشتیبانی می‌شود.(پیشنهاد ما مرورگر کروم می‌باشد که به راحتی از کافه‌بازار یا اپ استور ویا سایت گوگل قابل نصب و بروزرسانی است).

سوال: از کجا می‌توانم دروس ثبت شده‌ی خود را در سامانه مشاهده کنم؟

پاسخ: پس از ورود به سامانه، با حرکت در صفحه‌ی اصلی(میز کار) و در قسمت نمای کلی درس، کلیه‌ی دروس ثبت شده‌ی شما قابل مشاهده می‌باشد.

سوال: جلسات کلاسی من در چه روزهایی تشکیل می‌شود؟

پاسخ: جلسات درسی مطابق با ساعت کلاسی شما در سیستم ناد می‌باشد ولی بانظر معاونت محترم آموزشی دانشگاه، جلسات آن‌لاین یک هفته در میان برای دروس تئوری و عملی برگزار می‌گردد. همچنین با کلیک روی آیکن فلش آبی رنگ پس از ورود به سامانه{jcomments on} یا با کلیک روی تقویم در منوی سمت راست، می‌توانید نزدیکترین جلسات تعریف شده برای خود را مشاهده کنید.

سوال: چگونه وارد کلاس آن‌لاین شویم؟

پاسخ: برای ورود به کلاس دو راه وجود دارد:

  • راه سریعتر: کلیک روی فلش آبی رنگ و در قسمت گاهشمار کلیک روی گزینه‌ ورود به جلسه.
  • راه دیگر: کلیک روی نام درس، ورود به درس و یافتن جلسه‌ی تعریف شده، کلیک روی آن و سپس ورود به جلسه.

توجه: امکان ورود به کلاس حدود یک ربع قبل از شروع رسمی کلاس وجود دارد.

سوال: باتوجه به اینکه، امکان ورود به کلاس آنلاین همیشه مقدور نیست، چگونه می‌توان محیط جلسه را تست و امکانات خود را چک کنم؟

پاسخ: می توانید از سایت اصلی نرم‌افزار، محیط نرم افزار را تست نمایید.(قابل توجه دانشجویان متقاضی تکدرس)

سوال: هنگام ورود به جلسه، فقط صفحه‌ی آبی ظاهر می‌شود؛ یا حین جلسه صدای استاد قطع و وصل می‌گردد.

پاسخ: علت این مشکل بیشتر به خاطر سرعت اینترنت پایین شما یا استاد مربوط می‌باشد؛ دقت کنید هنگام ورود به سایت فی..لتر…شکن شما خاموش باشد(این کار سرعت شما را بالاتر می‌برد و حجم مصرفی اینترنت شما را هم به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهد.)

سوال: ویدئوهای ضبط شده را از کجا می‌توانم مشاهده کنم؟

پاسخ: درصفحه‌ی اصلی(میزکار) وارد درس مربوط شوید، سپس روی جلساتی که قبلا به شکل آنلاین برگزار شده، کلیک کنید و درنهایت در پایین صفحه می توانید در قسمت موارد ضبط شده، با کلیک روی دکمه‌ی مشاهده، فایل ضبط شده را ملاحظه نمایید.

سوال: چرا در بعضی از جلسات، فایل ضبط شده ای وجود ندارد؟

پاسخ: دلیل این مطلب یکی از موارد ذیل می‌توان باشد:

  • کلاس مربوط در آن روز برگزار نشده است.
  • استاد محترم درس، فراموش کرده‌اند، جلسه را ضبط نمایند.
  • به دلیل مشکل ایجاد شده در فایل، حین ضبط، سرور نتوانسته فایل را ایجاد کند(یکی از دلایل این امر، کلیک نکردن گزینه‌ی اتمام جلسه(end metting) توسط استاد در انتهای کلاس می‌باشد.

توجه: درصورتیکه فایل توسط استاد ضبط شده ولی هنوز لینک مشاهده‌ی‌ آن ظاهر نشده است، ممکن است سرور بتواند در انتهای کلاسها مجدد آن‌را پردازش و اصلاح کند و سپس لینک آن در سایت قرار گیرد.

سوال: چگونه ویدئوهای ضبط شده را دانلود کنم؟

پاسخ: امکان دانلود ویدئوها به شکل کامل با تمام جزئیات وجود ندارد و شما فقط می‌توانید از طریق سامانه، ویدئو را مشاهده نمایید. البته می‌توانید فایل صوتی و جزوه را به‌طور مجزا دانلود نمایید.(می‌توانید به کمک دوستانتان و با استفاده از نرم افزارهایی مانند اسکرین رکوردر، در حین مشاهده فایل، آنرا ضبط و بر روی سیستم خود ذخیره نمایید).

درصورت بروز مشکل می‌توانید به آیدی @stmath در تلگرام پیام دهید. همچنین همکاران ما در مراکز مختلف آماده‌ی رفع مشکلات شما هستند.

در جدول زیر چند ویدئو جهت راهنمایی اساتید و دانشجویان محترم بارگذاری شده است.(در موبایل، گوشی را افقی بگیرید.)

موضوع ویدئو 
  رفع خطای میکروفون یا غیرفعال بودن آن و تغییر زبان محیط به فارسی
   بازیابی دروس حذف شده از نمای کلی درس (اساتید و دانشجویان)
   ورود به جلسه‌ی آنلاین و محیط نرم‌افزار(اساتید و دانشجویان)
   اضافه کردن فایل، لینک و توضیحات به دروس(اساتید و همکاران)
   اضافه کردن موضوعات به درس و دسته بندی بهتر مطالب(اساتید)
   تعریف جلسات (همکاران)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *