مشاهده مطلب

یاد روزگاران گذشته

زندگی آرام است،مثل آرامش یک خواب بلند زندگی شیرین است،مثل شیرینی یک روز قشنگ زندگی رویایست،مثل رویای یک کودک ناز زندگی زیباست،مثل زیبایی یک غنچه ی ناز زندگی تک تک این ساعتهاست،زندگی چرخش این عقربه هاست زندگی راز دل مادر من،زندگی پینه ی دست پدر است زندگی مثل زمان در گذر است زندگی آب روانی است روان می‌گذرد.. آنچه تقدیر من و توست میگذرد.......

درد دل يک استاد !!!!!!!!!

 یه ترم دیگه گذشت و ما کلی بر گه صحیح کردیم و به آمار جدیدی رسیدیم که نظر شما به ان جلب می کنیم :

 آمار فوت مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها نسبت پایان امتحانات ترم قبل 8 درصد افزایش یافت !!

 کلا 34  پدربزرگ و 52  مادربزرگ  دانشجوها فوت شدند

 

  1. 20درصد دفعه اولشون بود پدربزرگ مادربزرگشون شب امتحان فوت می کرد.

 30 درصد دفعه دومشون بود پدربزرگ مادربزرگشون شب امتحان فوت می کرد

 

35 درصد دفعه سوم تا   پنجمشون  بود

 15 درصد  بالای   ششمین بار بود !!!!!!!!!!!!!

 لازم به ذکر است 22  درصد مریضی منجر به فوت داشته ایم !!!!!!!!!!!

 30در صد از دانشجوهای افتاده - اگر باباشون بفهمه دیگه اجازه تحصیل نمی ده . 15 درصد  شوهرشون از شون جدا می شه ودرصد بقیه هم اگه بابای دختره   بفهمه عروسی به هم می خوره  .

  1. 43  درصد دانشجوها شاغل بوده اند - که تمامی انها اتفاقا هنگام امتحان سرشون شلوغ بوده !!!

 

100 درصد دانشجوها قول داده اند از ترم بعد دانشجوهای خیلی خوبی خواهند شد  ( اگه این یه دفعه  7 نمره  بهشون اضافه بشه !!!!! )

 

86 درصد دانشجوهای نمره زیر  4  - علاقه شدید خود را  به تحقیق و پژوهش  - کارهای علمی و انجام  پروژه های سنگین ( به شرط پاس شدن نمره )  اعلام نموده اند .

 

35 درصد دانشجوها موقع امتحان پدر - مادر یا خواهر یا  برادرشون دچار بیماری شده اند .

 

45 در صد  دانشجوها خرج یه خانواده رو در می آرندو 55  درصد بقیه خرج یه خانواده رو به هدر  دادند !!!

 

65/98 درصد دانشجوها ترم آخرشون بوده و فقط همین یه درس رو داشتند .

 

  1. 67  درصد دانشجوها اگه بیفتند - باباشون دیگه پول نداره بده  !!!

 

درخصوص رعایت شئونات فرهنگی در پایین برگه - نتایج زیر مشاهده شد :

 

  1. 1456 مورد   قسم به جان بچه
  2. 756  مورد  دعای عاقبت به خیری
  3. 15   مورد نفرین در صورت عدم نمره  دادن
  4. 2541   مورد به علت بد خط بودن تشخیص داده نشد !!

 

یادی از روزگاران گذشته .....

یادی از روزگاران گذشته .....

یاد ایامی که سهمی از ریاضی داشتیم 

    مغز خود رابا قوانینحساب انباشتیم 

       یاد ایامی که با یک عالم از سر زندگی 

          پای خود را در مسیر هندسه بگذاشتیم

            یاد ایامی که مشتق در صدامان زنده بود 

              دست انتگرال؛ مارا از تنفس کنده بود

                 جذر ما مجذور دنیا بود و بی اندازه تا  

                   بی نهایت در صداهامان صدا افکنده بود  

                      یاد ایامی که دستان ریاضی مثل باد  

                        دست ما را در سکوت زندگی مان می فشرد

                            یاد آن ایام شیرین ای دریغا ای دریغ

                              غنچه امید ما از خستگی نشکفته بود              

یک با یک برابر نیست.

یک با یک برابر نیست.

معلم پای تخته داد می زد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود
ولی ‌آخر کلاسی ها
لواشک بین خود تقسیم می کردند
وان یکی در گوشه ای دیگر جوانان را ورق می زد
برای آن که بی خود های و هو می کرد و با آن شور بی پایان
تساوی های جبری را نشان می داد
خطی خوانا به روی تخته ای کز ظلمتی تاریک
غمگین بود
تساوی را چنین بنوشت
یک با یک برابر هست
از میان جمع شاگردان یکی برخاست
"همیشه یک نفر باید به پا خیزد"
به آرامی سخن سر داد
تساوی اشتباهی فاحش و محض است!
معلم مات بر جا ماند
و او پرسید:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود آیا باز
یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهوشی بود و سؤالی سخت
معلم خشمگین فریاد زد:
آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آن که زور و زر به دامن داشت
بالا بود
و آن که قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت
پایین بود
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آن که صورت نقره گون
چون قرص مه می داشت
بالا بود
وان سیه چرده که می نالید
پایین بود
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفت خواران
از کجا آماده می گردید؟
یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد؟
یا که زیر ضربت شلاق له می گشت؟
یک اگر با یک برابر بود
پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد؟
معلم ناله آسا گفت:
بچه ها در جزوه های خویش بنویسید:
یک با یک برابر نیست!

فال ریاضی

شاید شما هم جزو افرادى هستید كه در دوران تحصیل درس هندسه برایتان هیچ جذابیتى نداشته و احتمالاً از شنیدن نام آن بیزارید ولى چند لحظه این موضوع را فراموش كنید. بعد ساده ترین اشكال هندسى را به خاطر بیاورید؛ مربع، مستطیل، مثلث، دایره و منحنى. سپس خیلى سریع و بدون اینكه زیاد به مغزتان فشار بیاورید شكلى را انتخاب كنید كه بیشتر از همه مى پسندید. در حقیقت یك تست روانشناسى پیش روى شما قرار دارد كه با توجه به انتخابتان بسرعت نشان مى دهد شما در زندگى چه جور آدمى هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیتتان بیشتر است!

مربع

افرادى كه شكل مربع را انتخاب مى كنند كسانى هستند كه در یك محیط پایدار بیشترین احساس آرامش را دارند و مسیر كارهایشان كاملاً واضح است. چنین اشخاصى محافظه كارند و دوست دارند همه چیز مرتب و منظم باشد. وظیفه شناس هستند و اگر كارى را به آنها محول كنید آنقدر روى آن وقت مى گذارند تا تمام شود، حتى اگر كارى تكرارى و طاقت فرسا باشد و مجبور شدند به تنهایى آن را انجام دهند.

مستطیل

اصولگرایى مشخصه بارز این افراد است. آنها نیز نظم و ترتیب را دوست دارند ولى آن را بیشتر از طریق سازماندهى هاى دقیق اجرا مى كنند. این امر سبب مى شود كه راه هاى مناسبى را انتخاب و همه قواعد و مقررات را بررسى كنند. اگر وظیفه اى را به این اشخاص محول كنید ابتدا آن را به خوبى سازماندهى مى كنند تا اطمینان یابند که به طور اصولی اجرا خواهد شد.

مثلث

اشخاصى كه شكل مثلث را انتخاب مى كنند هدف گرا هستند. آنها از برنامه ریزى قبل از انجام كارها لذت مى برند و به طرح موضوعات و برنامه هاى بزرگ و بلند مدت تمایل نشان مى دهند، اما ممكن است جزئیات را فراموش كنند. اگر كارى را بر عهده آنها بگذارید ابتدا هدفى را براى آن تعیین و سپس با برنامه ریزى کار را آغاز می کنند.

دایره

چنین افرادى اجتماعى و خوش صحبت هستند، هیچ لحن خشنى ندارند و امور را به وسیله صحبت كردن درباره آنها تحت كنترل خود در مى آورند. ارتباطات اولین اولویت آنها در زندگى است. مطمئن باشید كه اگر وظیفه اى به آنها محول شود آنقدر درباره آن صحبت مى كنند تا هماهنگى لازم ایجاد شود.

منحنى

خلاقیت در این قبیل افراد موج مى زند و اغلب اوقات كارهاى جدید و متفاویت را ارائه مى دهند. نظم و ترتیب برایشان كسالت آور است و اگر تكلیف را براى آنها در نظر بگیرید ایده هاى خوب و مشخصى را براى آنها ابداع می کنند.

  به طور كلى افرادى كه سه شكل اول یعنى مربع، مستطیل و مثلث را انتخاب مى كنند در جهت مسیر ویژه در حركت هستند و كارها را به طور منطقى و اصولى انجام مى دهند ولى ممكن است خلاقیت كمى داشته باشند.
اما گزینش دایره و منحنى نشان دهنده خلاقیت و برون گرایى است. چنین افرادى به موقعیت هاى جدید و سایر افراد دسترسی پیدا می کنند اما چندان اصول گرا و قابل اعتماد نیستند.

 كاربرد تست

 این تست براى ارزیابى افراد نسبت به موقعیت شغلى شان كاربرد دارد و یا به منظور پى بردن به این نكته كه اشخاص مختلف تا چه حد مى تواند با هم كار كنند. اگر شما بشدت علاقه  مندید كه یك كار خاص و اصولى را انجام دهید یك فرد مربع دوست میتواند همكار خوبى برایتان باشد. همچنین اینگونه افراد براى كار در دوایر حسابرسى هم كاملاً مناسبند. اگر كارها نیاز به سازماندهى گروهى داشته باشد مثلث دوستان در پیشبرد فعالیت ها موفق خواهند بود. این افراد مى توانند مجرى خوبى باشند چون اهداف را مشخص و اطمینان مى یابند كه دستیابى به آنها ممكن است. براى هر نوع ارتباطات حضورى افرادى كه دایره را انتخاب مى كنند، بهترین هستند. آنها مى توانند یك كارمند خوب، مسؤول پذیرش یا فردى باشند كه به مشتریان خود خدمات مناسبى را ارائه مى دهند. بالاخره افرادى كه شكل مورد علاقه شان منحنى است همیشه ایده هاى تازه دارند و به طور مثال براى كار در شركت هاى تبلیغاتى مناسبند

تاریخ

طراحی سایت
جمعه 26 مرداد 1397.
امروز
Aug 17 2018.
مطابق با:

ورود به سایت

یک حدیث

امام صادق علیه السلام : مَن ساءَ خُلُقُهُ عَذَّبَ نَفسَهُ؛ هر كه بد اخلاق باشد، خود را شكنجه دهد. گزیده تحف العقول، ح196

خبرخوان

 

شما اینجا هستید: صفحه ی اصلی ، مشاهده مطلب ، نوشته های دانشجویان